W górę
"Śmiech jest lekarstwem, które każdy może sobie przepisać" - Reinnold Boller
Pamiętaj nie jesteś sama

To czego aktualnie doświadczasz nie jest czymś „dziwnym”, co przytrafiło się jedynie Tobie. Nie wstydź się tego, nie ukrywaj, nie udawaj, że nic się nie dzieje. Pamiętaj, że setki tysięcy innych kobiet na świecie mają te same doświadczenia. To nie Twoja wina, a Ty nie jesteś złą mamą. Depresja poporodowa jest chorobą! Trzeba i można ją skutecznie wyleczyć.

Zwróć uwagę na czynniki ryzyka, monitoruj objawy i zwróć się do partnera, rodziny, przyjaciół specjalisty z prośbą o pomoc i wsparcie. Depresja poporodowa nie jest choroba, przez którą musisz przechodzić sama.

Nie czekaj! Nie smuć się w samotności. NIE JESTEŚ SAMA!
Skontaktuj się z nami i skorzystaj z POMOCY.

Skorzystaj z POMOCY

Dla mam, które doświadczają trudności emocjonalnych w pierwszym roku po urodzeniu dziecka, w ramach programu „Uśmiech mamy” oferujemy możliwość skorzystania z trzech indywidualnych spotkań z psychologiem. Możliwość skorzystania z konsultacji psychologicznych jest ograniczona czasowo i będzie dostępna do 31.12. 2021 Dodatkowe informacje można uzyskać u koordynatora projektu pod numerem telefonu 502 032 355.

Specjalistyczną pomoc psychologiczną i psychiatryczną w przypadku wystąpienia okołoporodowych zaburzeń nastroju można uzyskać także w:

Poradniach Zdrowia Psychicznego

Lista ośrodków, które mają umowę z NFZ na usługi psychiatryczne – proszę wybrać w wyszukiwarce opieka psychiatryczna

Ośrodkach Interwencji Kryzysowej

Adres, pod którym można uzyskać informację o ośrodkach interwencji kryzysowej w całej Polsce

W nagłych pilnych przypadkach można zgłosić się po pomoc do najbliższego Szpitalnego Oddziału Ratunkowego lub wezwać Pogotowie Ratunkowe.

Jak możesz sobie pomóc?

Okres poporodowy to czas przeżywania różnych stanów- radości i szczęścia, rozczarowań, poczucia winy, frustracji, złości, strachu, fizycznego zmęczenia. W związku z tym warto, żebyś o siebie zadbała:

  • Korzystaj z pomocy i wsparcia innych, proś o pomoc
    Nie musisz być zawsze idealnie zadbaną, wyspaną, uśmiechniętą, wielozadaniową. Brak wystarczającego wsparcia ze strony innych i bycie samą w opiece nad dzieckiem przyczyniają się do poczucia osamotnienia w nadmiarze codziennych obowiązków, co w konsekwencji może rozwijać zaburzenia psychiczne.
  • Nie krytyku siebie, nie obwiniaj, doceniaj się za sukcesy
    Staraj się nie krytykować za rzeczy, które nie wychodzą Ci idealnie. Masz prawo nie wiedzieć czegoś, bo być może wielu rzeczy dopiero się uczysz, być może niektóre z nich nie zależą tylko od Ciebie.
  • Miej świadomość własnych ambiwalentnych emocji
    Możesz przeżywać zarówno przyjemne emocje, radość i szczęście, ale również trudniejsze emocje złość, frustrację, związane np. z ograniczeniem możliwości zaspakajania własnych potrzeb, ograniczonymi możliwościami radzenia sobie w sytuacji kiedy po raz pierwszy albo kolejny zostałaś matką. To zupełnie naturalne przeżywać takie stany.

Nie musisz być idealną matką!

Odpowiedz nam na kilka pytań

Wypełnij ankietę. Informacje w niej zawarte
przybliżą nas do konkretnej diagnozy.

Pamiętaj aby pozostawić do siebie kontakt.

Pogadajmy od serca na facebooku

Serdecznie zapraszamy do kameralnej grupy na facebooku. Być może tam znajdziesz odpowiedź.

Chcesz, aby wróciły tamte czasy

Jesteś bliską osobą kobiety która choruje na depresję poporodową.
Pamiętaj, ze ty też możesz jej pomóc. Pierwszym krokiem pomocy
jest twoja obecność tu.